Gamla sjukhuset i Mönsterås
Sjukhuset byggdes 1908 och är sedan 1960-talet kommunalkontor. Byggnad har ett uttrycksfullt och välbevarat yttre.
Källa: Kulturhistoriskt värdefulla bebyggelsemiljöer i centrala Mönsterås samhälle, Mönsterås kommun 2017
Sjukhuset byggdes 1908 och är sedan 1960-talet kommunalkontor. Byggnad har ett uttrycksfullt och välbevarat yttre.
Källa: Kulturhistoriskt värdefulla bebyggelsemiljöer i centrala Mönsterås samhälle, Mönsterås kommun 2017