Gamla sjukhuset i Mönsterås

Sjukhuset byggdes 1908 och är sedan 1960-talet kommunalkontor. Byggnad har ett uttrycksfullt och välbevarat yttre.

Källa: Kulturhistoriskt värdefulla bebyggelsemiljöer i centrala Mönsterås samhälle, Mönsterås kommun 2017

Visa på Google maps

Tryck enter om du vill se resultat på söksidan